Veel gestelde vragen

  • Hoe plaats ik een bestelling?
    Onze webshop is verdeeld in verschillende productcategorieën, welke u overzichtelijk naast elkaar ziet in de grijze balk op de Homepagina. Wanneer u met de cursor op één van de productcategorieën gaat staan, verschijnen de subcategorieën. U kunt zowel op de productcategorie als op een subcategorie klikken. Vervolgens heeft u een overzicht van de verschillende producten. Nadat u een product heeft aangeklikt komt u op de productpagina terecht. Hier staat extra informatie vermeld met betrekking tot het betreffende product. 
U kunt het product bestellen door op de groene knop “ In Winkelwagen” te klikken.
Vervolgens wordt een overzicht van de door u geselecteerde producten getoond. U kunt hier besluiten om verder te winkelen of om direct de bestelling te plaatsen. Indien u kiest om de bestelling direct te plaatsen, dan drukt u op de groene knop “bestelling afronden” en volgt u de instructies.
  • Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
    De levertijd kan variëren van 3 tot 6 weken. Indien u gebaat bent bij een snellere levering, adviseren wij u om direct telefonisch contact op te nemen zodat wij voor u indien mogelijk een spoedbestelling kunnen regelen. Onze bezorgservice is erg flexibel en afhankelijk van uw regio kan de levering op meerdere dagen of zelf op zaterdag plaatsvinden.
  • Hoe kan ik betalen?
    In onze webshop accepteren wij verschillende betaalmogelijkheden waarmee u veilig kunt afrekenen. Zodra u één van de betaalmogelijkheden heeft geselecteerd zal u worden doorverbonden naar de vertrouwde betaalpagina van uw eigen bank. Alle betalinggegevens worden gecodeerd verzonden via een SSL protocol. Voor verzending van creditcardgegevens maakt het protocol gebruik van een beveiligde verbinding tussen de browser en een secure internet server.

    Betalingsmogelijkheden:
    - iDEAL
    - Creditcard (
Mastercard, 
Visa)
    - 
Rembours bij aflevering (€ 25,00 betalingskosten)

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
    Al onze bestellingen worden per klant op maat gemaakt,  daarom is annuleren alleen mogelijk voordat de productie is gestart. Wij vragen u daarom zo spoedig mogelijk contact op te nemen indien u een bestelling wilt annuleren.
  • Zijn jullie prijzen inclusief btw?
    Bij janhout.nl komt u nooit voor verrassingen te staan. Alle prijzen vermeld op onze website zijn inclusief 21% btw. De enige bijkomende kosten zijn de bezorgkosten, tenzij u besluit het product zelf te komen afhalen.
  • Wat zijn de verschillende behandelingen en kleuren?
    1. Een Beits behandeling 

      Wij geven  u de keuze uit verschillende kleuren steigerhout beitsen en tuinbeitsen. 
Een beits behandeling geeft de eerste bescherming tegen vlekken. Een beits behandeling zorgt voor een natuurlijk uiterlijk en heeft geen glanzend effect. U moet er wel rekening mee houden dat u bij bepaalde vlekken er direct bij moet zijn omdat vloeistoffen nog wel in het hout kunnen trekken. Indien een beits behandeling gebruikt wordt voor buitenmeubelen, kan deze na verloop van tijd verkleuren of verweren.  Wanneer u de meubelen een onderhoudsbeurt wilt geven adviseren wij om deze met de hand of een schuurmachine licht op te schuren. Daarna kunt u eenvoudig met een kwast de beits aanbrengen. De beitsen verkopen wij ook los in blikken verkopen.
    2. Een Nano behandeling

      Doormiddel van een nano middel kunnen wij elk houten product water- en vloeistof afstotend maken. Hierdoor zal het hout aanzienlijk beter worden beschermd. Omgevallen drankjes zullen door deze behandeling geen vlekken achter laten. Ook is deze behandeling ideaal voor houten producten die u buiten gebruikt. De aangroei van mos en algen wordt zeer goed geremd, waardoor de levensduur van uw product in grote mate toeneemt en deze er goed uit blijft zien.  U kunt deze behandeling combineren met een beitsbehandeling voor de ultieme bescherming. Ook is deze behandeling ideaal om onbehandeld / kaal hout te beschermen. 
    3. Naturel / kaal 

      Indien u de kleur van onbehandeld hout mooi vindt of als u het product liever zelf een bepaalde kleur of behandeling geeft, kunnen wij het product ook onbehandeld / kaal leveren. Wij verkopen ook verschillende kleuren en merken beits in 2,5 Liter en 1 Liter blikken. Zodat u zelf direct aan de slag kunt.
  • Wat zijn de bezorgkosten?
    De bezorgkosten proberen wij voor u zo laag mogelijk te houden, hierdoor zijn deze afhankelijk van uw bestelling. Bij bestellingen met een waarde van
    € 250,00 of hoger zijn de bezorgkosten € 49,95. Dit betreft leveringen tot aan de begane grond, tuin of voordeur. Indien u de bestelling op een andere verdieping geplaatst wilt hebben en/of als deze ter plaatsen gemonteerd dient te worden dan geldt een ander tarief. 
Bij bestellingen met een waarde van minder dan € 250,00 wordt er € 49,00 extra in rekening gebracht. 
Alle bovenstaande tarieven gelden voor bezorgadressen tot 50km van onze vestiging in Bergschenhoek. Indien het bezorgadres verder dan 50km is gelden andere tarieven, afhankelijk van uw bestelling. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
  • Hebben jullie een afhaaladres?
    Ja, u kunt uw bestelling afhalen op onze locatie aan de Noordeindseweg 330, 2651 LM Noordeindseweg.
  • Heb ik garantie op mijn aankopen?
    U heeft recht op een goed product en zoals in de wet staat vermeld moet het product deugdelijk zijn. Mits u de producten een bepaalde tijd op een normale manier gebruikt en behandeld. Tevens adviseren wij om steigerhouten producten in de wintermaanden te bedekken of indien mogelijk binnen te zetten. Dit zal de levensduur van de steigerhouten producten aanzienlijk bevorderen en tevens blijven ze ook langer mooi.
  • Waar vind ik de algemene voorwaarden?
    Zodra u een product in de winkelmand plaatst en vervolgens drukt op de groene knop “bestelling afronden” komt u op de pagina waar wij u vragen om uw gegevens in te vullen.  Tevens staat daar een link vermeld naar de algemene voorwaarden.  Ook kunt u via hier direct doorklikken naar de algemene voorwaarden.
  • Heb ik bedenktijd / kan ik een product retouneren?

    HERROEPINGSRECHT

    U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.

Bij janhout.nl heeft de klant voor alle bestellingen een zichttermijn van 14 dagen. Het herroepingsrecht gaat pas in op de dag na aflevering. Producten speciaal op maat gezaagd worden uitgesloten van het herroepingsrecht. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De koper zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de consument het product wenst te behouden. Indien de koper van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal deze het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de janhout.nl retourneren, conform de door janhout.nl verstrekte instructies. Consumenten hebben dus recht op een herroepingsrecht van 14 dagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij de porto kosten voor rekening van de klant is. Retourzendingen zijn altijd voor risico van de koper. Dit houdt in dat janhout.nl niet verantwoordelijk is voor eventuele schade of het zoekraken van artikelen. Vraagt u bij het retourneren altijd om een track en trace nummer.
Indien u een bestelling wilt retourneren neemt u contact op met onze klantenservice.
Wanneer u aangeeft het product te retourneren dan maken wij het aankoopbedrag en eventuele verzendkosten na binnenkomst van de retouren binnen 7 dagen aan u over. Wij vragen altijd nog een keer om uw rekeningnummer.
  • Betaal ik verzendkosten als ik wat retourneer?
    De kosten voor een retourzending zijn voor de koper, behalve wanneer wij u onverhoopt een verkeerd product hebben toegestuurd. U kunt dan contact opnemen met de klantenservice.
  • Wat zijn uw bankgegevens?
    Indien u (restant)betalingen via de bank wilt overschrijven, kunt u dit doen naar het volgende rekeningnummer: 



    IBAN: NL25 ABNA 041 42 58 398

    Vermeld a.u.b. altijd het offerte of factuurnummer.