Garantie & Reparatie


1. Artikel defect ontvangen

Is het artikel defect bezorgt of is deze kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14dagen? Meld uw klacht dan binnen de zichttermijn van 14 dagen.
Wij ruilen het meubel dan z.s.m om.

2. Garantieperiode

Heeft u bij janhout.nl een meubel gekocht en gaat deze binnen een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van de meubelklachten de van de Algemene Voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk welke tot stand zijn gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad. Deze zijn terug te vinden in onze webshop.
De garantieperiode die wij geven op onze meubelen bedraagt 1 jaar.

3. Gegronde klacht

Een klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

- onredelijk gebruik
- gebruik voor commerciële doeleinden
- gevolg door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik
- onjuiste opslag of onderhoud door koper of door derden
- door professioneel gebruik
- het werken van hout, zoals langsscheuren
- krom trekken van hout

4. Geen garantie op het werken van hout

Gezien het gaat om houten meubelen, willen wij u erop wijzen dat het hout kan gaan werken als gevolg van veranderingen in de luchtvochtigheid. In de winter zal het, wanneer de luchtvochtigheid in huis aan de lage kant is, enigzins kunnen inkrimpen. Dit trekt weer weg als de luchvochtigheid weer toeneemt. Ideaal is een luchtvochtigheid tussen 50 en 65%. Wij geven geen garantie op het eventuele werken/kromtrekken van het hout, dit geldt tevens voor haar- en langsscheurtjes als gevolg van werking en buitengebruik.

5. Een klacht of reparatie melden

Dit kan per e-mail, telefonisch of per reguliere post. Onze medewerkers zullen uw klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens:
- E-mail adres: info@janhout.nl
- Telefoonnummer: 085-065 3798

6. Duur van reparatie

De duur van een reparatie proberen wij altijd zo kort mogelijk te maken door deze binnen 1 of 2 weken op te lossen. Vervolgens neemt onze planning contact met u op voor het maken van een afspraak om het meubel opnieuw af te leveren.